Wings of Destiny

duminică, 17 iulie 2011

Trafic de inimi

Sa recapitulam.... dupa cateva minute te vei simti inutil iar membrele tale se vor ingreuna la fel ca si capul, trunchiul, oasele, muschii si tot ceea ce iti apartine..... Doctorul S. spunea aceste lucruri cu o voce grava si egala in timp ce scria ceva pe o hartiuta din carnetelul sau pe care il vari repede in buzunarul de la piept si puse mana inca o data pentru a se asigura ca este acolo, pentru a apara pretioasele notite de ochii iscoditori ai pacientilor.
-Pacientii nu stiu nimic... ei nu inteleg medicina... cum li se intampla ceva cum e vina doctorului ca nu a stiut ce medicament sa prescrie, cum sa aplice tratamentul si tot asa. Unii mai vin si cu pretentii cum ca alti medici lucrau intr-un anume fel cu ei sau altii spun ca leacurile bunicii sunt mult mai eficiente dar intr-un final tot la noi se intorc si disperarea ii face nevoiti sa ceara ajutorul stientei medicale moderne. Nu suport sa mai fiu tratat asa. De aia m-am si saturat sa le explic de toate... pacientii nu inteleg... nici macar nu vor sa asculte cu toate ca eu fac eforturi sa le vorbesc omeneste si nu ca-n facultate dar daca atunci cand ma uit la ei acestia incep sa scoata dictionarele si sa traduca din chineza pai...... ma las pagubas... o sa-i aburesc cu termeni si nici nu am sa le explic totul. Daca e malpraxis in mintea lor atunci sa fie pana la capat!! Ce vina am eu ca ei nici macar nu vor sa ma asculte???
Dintr-o data doctorul S, barbat respectabil de origine britanica, profesor universitar la New York se trezi rostindu-si gandurile cu voce tare. Se opri brusc. Nu se cuvine ca un om cu conduita sa vorbeasca asa mai ales in fata lui José Muñez, pacientul de origine mexicana intins pe patul cel alb ca un suflet imaculat. Acesta nu prea intelegea limba engleza insa a reusit sa prinda cateva cuvinte si le-a corelat cum a stiut el mai bine.
-Nici nu am ce sa stiu.. gandi acesta... nici nu vreau sa-i vad carnetelul si asa scrie in engleza si nu inteleg plus ca mai scrie si urat ca toti medicii ... oricum eu stiu din start ca vrea sa faca experimente pe mine...De fapt toti vor sa faca asta... cineva in lumea asta vrea sa-mi faca rau poate chiar si doctorul asta... mmmmmmhhh

Injectia administrata de asistent cu cateva minute in urma deja incepea sa-si faca efectul... José vedea totul in ceata... de fapt incepea sa se intunece ca si un efect Fade To Black, auzul i se deteriorase parca... era ca si cum cineva incetul cu incetul ii punea dopuri in urechi... Somnul nu inceta sa vina iar trupul lui trecu brusc intr-o nesimtire greoaie.
Doctorul S. isi freca mainile si trecu la treaba... Analiza bataile inimii pacientului apoi dupa inca cateva teste incepu sa-i testeze trupul cu socuri electrice... Curentul zguduia trupul omului  insa acesta nu se clintea. Era ca si toti ceilalti... nu se trezea, nu se framanta, nu se misca. Era acolo absent si impasibil , un trup a carui respiratie abia daca o observai.
Deci... nici acesta nu era hiperactiv... Doctorul nota aceasta concluzie in carnetelul lui. Avusese un singur pacient care se trezise in timpul procedurii. Era o fetita chinezoaica. Xia nu fusese adormita nici macar de cele mai puternice anestezice. Se trezise la primul soc si cu salbaticie incepu sa rupa toate firele ce o conectau la aparate, sa muste, sa loveasca, sa faca zgomot si sa tipe pentru a fi auzita. Dupa ce reusi sa se elibereze doctorul nu o mai chema inapoi. Le spuse parintilor ca fetita era in regula si ca de fapt avea nevoie de un alt traatment.
Amintirea aceea il tulbura ca o fantasma a trecutului la fiecare pacient. Gandul ca ulciorul nu merge de multe ori la apa il facea pe doctorul cel frustrat sa simta teama si deznadejde uneori dar dorinta de supravietuire il impingea mai departe spre a crede ca felul in care el isi castiga existenta era unul cat se poate de legal, ca minciunile spuse pacientilor ii faceau pe acestia sa vina la terapia cu electrosocuri fara probleme..... Asa se consola doctorul chiar si in acel moment in timp ce punea fibrilatorul la locul sau facandu-i lui José doar niste teste si nu oferindu-i o terapie completa. Apoi fara stirea pacientului acesta fusese trecut la electrocardiograf, analizat, scanat si monitorizat. Medicul privea cu atentie si nota frenetic in carnetelul sau. Inima lui José funciona normal. Era perfecta asa ca il chema repede in salon pe Jim, prietenul sau chirurg. Acesta provenea dintr-o familie de oameni saraci, suferinzi si de culoare iar el facea tot posibilul sa le ofere un trai bun. Doctorul il puse sa opereze pacientul cum stia el mai bine. Mai intai cardiologul si chirurgul oprira functiile organului vietii. Adormira temporar inima pacientului. Dupa aceea o inlocuira cu un aparat artificial care avea sa bata doar pentru cateva zile inlocuind cu succes organul lipsa pe care medicii il sigilara cu atentie intr-o lada frigorifica.
Coasera si trezira victima care parea sa-si revina miraculos.
-Rana e de la fibrilator explica doctorul . Socurile te-au facut sa sangerezi dar noi te-am cusut ca sa ne asiguram ca esti in regula.
Pacientul pleca dupa scurt timp.
Cateva ore mai tarziu intr-o cafenea doctorul S. si Jim stateau de vorba
Dr. S. -Exact ca toti ceilalti... nimeni nu se prinde ca de fapt nu mai pleaca acasa cu inima pe care ar trebui sa o aiba... Stii Jim?? Ma bucur totusi ca suntem atat de bine acoperiti incat toti spun ca terapiile noastre sunt de succes iar noi umbland asa ca anonimii din tara in tara suntem foarte greu de descoperit.
Jim: Totusi de atatia ani facem asta iar in curand cineva ne va descoperi. Nu uita de experienta ta din China.
Dr. S:  Nu, nu pot uita China dar nu am primit reclamatii atunci. Am fost calm desi apoi am fost foarte furios. Doua luni in sir nu am reusit sa-mi iert faptul ca am lasat sa-mi scape o inima de copil cand aveam mare nevoie. Shonny, dilerul de atunci era un irlandez aprig si stii foarte bine ca astia au tot dreptul sa ne bata ba chiar sa ne si omoare daca nu le dam ce ne cer la timp. Plus ca ... luam multi bani... Ce crezi tu?? Din pura medicina am obtinut eu oare atata avere ?? Nu amice... tu nu stii de cati ani umblu eu prin diverse tari si orase, fac oamenii sa creada ca ii vindec de tahicardii si alte ciudatenii mai ales ca imi aleg din astia care habar nu au engleza... unuia i-am zis in fata ca-l omor si ce crezi... nu a inteles nimic .
Jim: Cat de hain esti...
Dr. S: Eu ?? Nu amice eu doar imi asigur traiul... tu esti hain ca nu stii ce vrei si te plangi. Am si eu frustrari interioare uneori dar nu fac asa ca tine... Asculta ... Jimmy nu mai face pe samariteanul cel bun cu mine ca nu iti merge... Daca iti pasa asa mult de sufletele astora cum mi-ai tot zis pana acum nu te mai bagai nici tu in asta oricat de mult ti-ai iubi familia ta saraca. Esti la fel de murdar ca si mine asa ca lasa .. vom plati noi mai tarziu in iad acum insa hai sa ne bucuram .. Vrei un ceai?? Iti ofer eu unul astazi o hai sa iti arat ceaiul englezesc. E delicios cu lapte si mult zahar... Discretie totala Jimmy ... conduita si pedanta... astea dau incredere si te fac sa pari mai bun.. Hei ospatar doua ceaiuri englezesti!!!


Trei ore mai tarziu intr-un ghetou din Ciudad de Mexico.
Chirurgul si cardiologul se intalnesc cu Akirobu Komashi, dilerul japonez. Ii ofera o cutie si primesc in mana teancuri de bani tot la fel de reci si de murdari ca si gheata care servea acum drept pat inimii lui José.


Akirobu: Arigato dragilor!! Sa va verificati adresele de mail. Maine veti primi biletele de avion spre urmatoarea voastra destinatie... Finlanda... am vorbit cu cei de acolo si sunt gata sa va primeasca intr-un cabinet pentru a va practica..... meseria. Reteaua noastra globala nu doarme... Mai avem cativa doctori incepatori poate ca in urmatoarea voastra vacanta ii veti lua cu voi sa le explicati cum se face totul... Ne vedem in Finlanda. Va voi suna de pe noul meu numar cand ajung acolo. Si voi sa va schimbati cartelele de urgenta. Din cand in cand mai creati si alte adrese de posta electronica. Va reamintesc nu uitati sa stergeti toate mesajele fie ele prin internet sau telefon... ma refer la mesajele de la noi adica superiorii vostrii ... Va las acum Sayonara si.... discretie totala!!!
Akirobu se intoarce cu spatele si fuge in graba lasandu-i pe cei doi adapostiti de ochii curiosilor in bezna cartierului.....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu